Monthly Archives:febrer 2018

Quin Sostenidor esportiu és l’ideal per a tu?

14 febr. 18
Leticia Domken
,
No Comments

Sostenidors esportius

Fer esport és un hàbit que molta gent té, i cada vegada més gent se suma per estar en un pla de vida saludable. A part de per salut, també ho fem per veure’ns bé, i moltes vegades ens ajuda també la nostra vestimenta.

Així que pensem en la nostra equipació, la nostra companya d’exercici, i no podem nomès pensar en leggings que afavpreixen, bambes còmodes i samarretes xules; sinó que és molt important usar un sostenidor esportiu, i que aquest sigui adequat per a nosaltres.

Sovint no ho pensem i usem un sostenidor comú, però això és un error, ja que els sostenidors de diari no proporcionen la subjecció suficient, i poden crear lesions en el pit, a part de ser més incòmodes i menys higiènics. Els sostenidors esportius protegeixen la mama i eviten l’impacte, i és important usar un d’adequat a tu i a les teves necessitats.

I com triar el sostenidor esportiu adequat per a tu?

És important triar un sostenidor adequat per a la nostra activitat esportiva, i triar el model que millor convingui en funció d’ella. i per això primer has de determinar quin nivell d’impacte té l’esport que practiques:

· Esport de baix impacte: ioga, pilates… Pots usar qualsevol tipus de sostenidor, mentre sigui còmode, elàstic i amb un mínim de subjecció.

· Esport d’impacte mitjà: Caminar, patinar, anar amb bici… És important que el sostenidor transpiri i les copes estiguin ajustades al pit.

· Esport d’alt impacte: Córrer, spinning, aerobic… Sostenidor amb molt bona subjecció, amb esquena creuada i costures reforçades.

Una vegada determinat el nivell d’impacte has de centrar-te en el tipus de subjecció, i pot ser per compressió i per recolliment.

· Compressió: Subjecta les mames contra la caixa toràcica limitant així el seu moviment.

· Recolliment: Recull i embolica cada mama per separat.

I l’ideal seria un sostenidor que tingués les dues coses, però si hem de triar, el de compressió és millor per a pits més petits, i el de recolliment per a pits més voluptuós.

 

Que més podem tenir en compte per triar el sostenidor esportiu?

Altres elements que també hem de tenir en compte són:

· Tirants: Com més pit, el tirant ha de ser més ample per repartir millor el pes i donar més comoditat.

· Elàstic inferior: Ha de ser ajustat però no ha d’estrènyer; i com més ample sigui major subjecció ens proporcionarà.

· Tancament: Pot tenir tancament de claudàtors, o de cremallera, que si té aquesta en la part davantera t’ajudarà a posar-te’l més fàcilment.

· Teixit: És important que no tingui costures, o les tingui planes, per evitar ferides o incomoditats. Una altra cosa important, és que sigui transpirable, i ajudi a expulsar a l’exterior la calor i suor.

· Copa: Hem d’evitar els aros perquè així no ens puguin fer mal amb la fricció.

I finalment, i no per això el menys important, sempre hem de portar una talla de sostenidor esportiu adequada; i com ho hem de fer?

  1. T’has de mesurar el contorn per sota del pit, de manera ajustada però no gaire tirant.
  2. Li sumes 12 al resultat anterior.
  3. I com a resultat final, ho arrodonim al següent nombre enter, per no tenir decimals. ( Si mesures 79,6 de contorn, li sumes 12 que resulta 91,6; i aquest l’arrodoneixes a 92.
  4. Ara mesurarem la part més voluptuosa del pit, arrodonint-ho al nombre enter proper.
  5. I finalmente has de restar la primera xifra a la segona, i la diferència indicarà quina copa és la que necessites:
    • Si la diferència es de 1: copa A
    • La diferència es de 2: copa B
    • Si surt 3 de diferència: copa C
    • Diferència de 4: copa D
    • I si la diferència es de 5: copa E

Com sabem si hem encertat?

Si durant l’entrenament notes que el pit queda ferm i subjecte, hauràs encertat; sempre que no estigui xopat de suor.

No serà un bona opció si el sostenidor que has triat te de sensació d’oprimir, sent molest per a tu; ni tampoc si asseguis que no et subjecta molt i el teu pit es mou molt durant el teu entrenament.

Aquí us deixem les nostres recomanacions!

Esport d’alt impacte                    Esport d’impacte mitjà               Esport de baix impacte

Sostenidor esportiu III

Sostenidor per córrer Shock Absorber

Sostenidor esportiu II

Sostenidor amb foam extraïble Gisela

Sostenidor esportiu III

Sostenidor reversible de Gisela